jika ku ta bangun esok pagi.

If i died tomorrow,
wud u even care?
wud u miss the way i smile?
or the smell of my hair?
if i died tomorrow,wud u really miss me?
wud u miss times we talk?
if i died tomorrow,is there anything you'd want to say?
maybe that u love me?
and want me to stay??

Wednesday, July 28, 2010

R.I.N.D.U aka imishu.

malam ni kan...
malam ni kan ntah lah kenapa rasa rindu sangat.
i mish ibu..
i mish abah..
i mish k..
i mish b..
i mish bubu..


ibu,
jian rindu na crita critut dgn ibu pasal amirul la,pasal org tu org ni.rindu bila sabtu ahad datang,ibu paksa2 jian teman ibu pegi kenduri.ibu ckp ibu tdw kawan.comeyl la ibu.huhu.
then jian pown dgn muka malas tepaksa la pegi jgk knduri2 tersebot..ibu ibu,rindu jgk na gaduh mulut dgn ibu.kita slalu gaduh mcm kawan2 kan bu?? then bila da makan dalam masing2 diammm jew.haha sumpa klaka!
ibu ibu,rindu na dgr pagi2 ibu ketok pintu bilik jian sbb na pinjam mekap anak dara.haha! jian tdw ibu mekap ta?? :((
ini ibu saya,zuraida mat noh mishu.

abah..abah jgn risau.jian rindu abah jgk walaupun anak2 abah,jian sorang la yg palingggg susah abah na jaga.abah slalu ckp mcm tu kan?? saba abh sabar.jian da adw pakwe.nnt jian suh dia kawen dgn jian laju2,then abh sng hati lah kan?? ;P
ini abah,zakaria wahab lebyu.
kay n biey..
wahwahwah.rindu mcm na mati da nih kat monyet dua beradik nih.haha! ea,korang kalau akak blek rumah besepah mcm kandang kera akak mekak2 sampai tlinga korang kna dapatkan rawatan kat doktor mcm hari tuh.haha! k,akak rindu kowt na g sungkai mkn kat musz tomyam dgn kaw.then jenjalan g pasa ahad.rinduuu na dgr k nyanyi dalam bilik air tyme mandi.mulot kaw mmg ta bleh diam baek tyme mandi o tyme berak kan?? huhu! bb,rinduuu na dgr b crita.walaupown pnt na tggu crita kaw habes.haha! kdg2 na crita pasal makan apa kat skolah pown dari mula lunch sampai abes ta abes2 lage critanya.ish kaw.
akak suka gila kowt gambar ni! korg ckp akak pasan santek.haha.mcm bodo adik2 ak.huhu.

lastly...
my dear bubu..
i dun hav much to say pasal dia nih.sbb tiap moment dgn dw saya rindu.gaduh maki2 pown rindu jgk.
bu,tggu b blek.b blek kita celeb anni kita yg 1st bru nih*yg kaw mcm shilanat ta wish ak tuh*.
see?? bru ckp rindu da mcm ni.haha.lokasi haruslah tmpat kngn indah besejarah kita taw bu.emmmm.rindu bu seperti bunga rindukan kumbang.cewah!
ini bubu amirulhafiz mwahmwah.

sekian luahan nukilan rindu membuak begelojak.
dari dalam hati ;
sajihan love


Saturday, July 17, 2010

kisah benar

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari
kejahatan syaitan yang di rejam…….

Tuesday, July 13, 2010

almari baru,bilik baru,katil baru.

oh yeahhhhhhhhhhh.

go g-an go g-an

dun break his heart g-an

ummps ah oyeah

ummps ah oyeah

goooooooooo g-an !

oke.ayat di atas tadew kna mengena sama skali dgn ENTRY yg dimaksudkan.
hey katil baru saya ! saya suka tidor atas awk lepas blek kelas o sambil maen2 dgn lappy baby o sambil mkn2 nasi lunch o megi goreng dinner saya(g-an kaw mkn atas katil nmpak sgt mls kaw).ALARH WEYH,MEJA TEMPAT ILMU.(na sedapkan hati).


hey almari baru saya ! saya suka la awak.da la bnykkkk ruang tengkat2.smpai ruang kosong pown saya blh stokkan utk isi kasot.sampai kalau blh saya na jew tdow dlm awk.ini mmg over tp ini realiti oke.ak tegaskan di sini : REALITI .mr kabod,saya harap kta berdua akan menjadi pasukan yg ideal hukeh.selamat berkenalan !


hey bilik baru saya ! wahhhhh.saya suka.adw katil,meja,kurusi,laci merata2,papan kenyataan,bla bla bla.

awak ni ta padan dgn kecik taw.mcm2 ada.tapi kan bilik baru,saya agak scared la dgn tingkap awak.

malam malam bila rumet saya da tidow time tu la langsir awak na mengibar2 sampai nmpak dunia malam kat

luar.hish.saya seram la.

*amek bantal pelok jap*

selamat berkenalan juga.semoga hubungan kita baek2 sajew utk sem ini ya!


i'm damnly trying to get in love wit evrything related to UKM,the <UNIVERSITY KEBANGGAAN MALAYSIA>

MENGILHAM HARAPAN,MENCIPTA MASA DEPAN !

Wednesday, July 28, 2010

R.I.N.D.U aka imishu.

malam ni kan...
malam ni kan ntah lah kenapa rasa rindu sangat.
i mish ibu..
i mish abah..
i mish k..
i mish b..
i mish bubu..


ibu,
jian rindu na crita critut dgn ibu pasal amirul la,pasal org tu org ni.rindu bila sabtu ahad datang,ibu paksa2 jian teman ibu pegi kenduri.ibu ckp ibu tdw kawan.comeyl la ibu.huhu.
then jian pown dgn muka malas tepaksa la pegi jgk knduri2 tersebot..ibu ibu,rindu jgk na gaduh mulut dgn ibu.kita slalu gaduh mcm kawan2 kan bu?? then bila da makan dalam masing2 diammm jew.haha sumpa klaka!
ibu ibu,rindu na dgr pagi2 ibu ketok pintu bilik jian sbb na pinjam mekap anak dara.haha! jian tdw ibu mekap ta?? :((
ini ibu saya,zuraida mat noh mishu.

abah..abah jgn risau.jian rindu abah jgk walaupun anak2 abah,jian sorang la yg palingggg susah abah na jaga.abah slalu ckp mcm tu kan?? saba abh sabar.jian da adw pakwe.nnt jian suh dia kawen dgn jian laju2,then abh sng hati lah kan?? ;P
ini abah,zakaria wahab lebyu.
kay n biey..
wahwahwah.rindu mcm na mati da nih kat monyet dua beradik nih.haha! ea,korang kalau akak blek rumah besepah mcm kandang kera akak mekak2 sampai tlinga korang kna dapatkan rawatan kat doktor mcm hari tuh.haha! k,akak rindu kowt na g sungkai mkn kat musz tomyam dgn kaw.then jenjalan g pasa ahad.rinduuu na dgr k nyanyi dalam bilik air tyme mandi.mulot kaw mmg ta bleh diam baek tyme mandi o tyme berak kan?? huhu! bb,rinduuu na dgr b crita.walaupown pnt na tggu crita kaw habes.haha! kdg2 na crita pasal makan apa kat skolah pown dari mula lunch sampai abes ta abes2 lage critanya.ish kaw.
akak suka gila kowt gambar ni! korg ckp akak pasan santek.haha.mcm bodo adik2 ak.huhu.

lastly...
my dear bubu..
i dun hav much to say pasal dia nih.sbb tiap moment dgn dw saya rindu.gaduh maki2 pown rindu jgk.
bu,tggu b blek.b blek kita celeb anni kita yg 1st bru nih*yg kaw mcm shilanat ta wish ak tuh*.
see?? bru ckp rindu da mcm ni.haha.lokasi haruslah tmpat kngn indah besejarah kita taw bu.emmmm.rindu bu seperti bunga rindukan kumbang.cewah!
ini bubu amirulhafiz mwahmwah.

sekian luahan nukilan rindu membuak begelojak.
dari dalam hati ;
sajihan love


Saturday, July 17, 2010

kisah benar

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari
kejahatan syaitan yang di rejam…….

Tuesday, July 13, 2010

almari baru,bilik baru,katil baru.

oh yeahhhhhhhhhhh.

go g-an go g-an

dun break his heart g-an

ummps ah oyeah

ummps ah oyeah

goooooooooo g-an !

oke.ayat di atas tadew kna mengena sama skali dgn ENTRY yg dimaksudkan.
hey katil baru saya ! saya suka tidor atas awk lepas blek kelas o sambil maen2 dgn lappy baby o sambil mkn2 nasi lunch o megi goreng dinner saya(g-an kaw mkn atas katil nmpak sgt mls kaw).ALARH WEYH,MEJA TEMPAT ILMU.(na sedapkan hati).


hey almari baru saya ! saya suka la awak.da la bnykkkk ruang tengkat2.smpai ruang kosong pown saya blh stokkan utk isi kasot.sampai kalau blh saya na jew tdow dlm awk.ini mmg over tp ini realiti oke.ak tegaskan di sini : REALITI .mr kabod,saya harap kta berdua akan menjadi pasukan yg ideal hukeh.selamat berkenalan !


hey bilik baru saya ! wahhhhh.saya suka.adw katil,meja,kurusi,laci merata2,papan kenyataan,bla bla bla.

awak ni ta padan dgn kecik taw.mcm2 ada.tapi kan bilik baru,saya agak scared la dgn tingkap awak.

malam malam bila rumet saya da tidow time tu la langsir awak na mengibar2 sampai nmpak dunia malam kat

luar.hish.saya seram la.

*amek bantal pelok jap*

selamat berkenalan juga.semoga hubungan kita baek2 sajew utk sem ini ya!


i'm damnly trying to get in love wit evrything related to UKM,the <UNIVERSITY KEBANGGAAN MALAYSIA>

MENGILHAM HARAPAN,MENCIPTA MASA DEPAN !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Belog ini belog kosong . Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal